گروه بین الملل: مدیرعامل این شرکت می گوید ارزش سرمایه گذاری روی فیستا و فوکوس را ندارد.

گروه بین الملل: مدیرعامل این شرکت می گوید ارزش سرمایه گذاری روی فیستا و فوکوس را ندارد.
به گزارش خبرخودرو، جیم فارلی می خواهد «از تجارت خستهکننده خودرو خارج شود و وارد تجارت نمادین خودرو شود». فیستا و موندئو/فیوژن برنمی گردند. فوکوس در سال 2025 از بین خواهد رفت.
زمانی که فورد چند سال پیش تصمیم به کشتن فیستا، فوکوس، فیوژن و تاروس گرفت، عده ای ناراحت شدند. اساساً همین اتفاق در اروپا رخ داد، جایی که فیستا و موندئو به تدریج کنار گذاشته شدند و فوکوس در سال 2025 بازنشسته شد.
این همان چیزی است که جیم فارلی، مدیرعامل این شرکت در مصاحبهای با مجله بریتانیایی CAR گفت که طی آن اعتراف کرد که این خودروها «مشتریان زیادی دوست داشتند». علیرغم محبوبیت معقولی، سرهنگو از دیربورن میگوید که برای مثال، برخلاف خودروهای تجاری، ارزش سرمایه گذاری بیشتر برای خودروهایی مانند فیستا، فوکوس و موندئو را ندارد.
جایگزینی مستقیم برای آن خودروها متاسفانه برنامه ریزی نشده است. کراس اوور بسیار موفق پوما در شرف تولید یک مشتق کاملاً الکتریکی است. علیرغم حمله آلایندگی صفر، فورد اروپا اخیراً از برنامه خود برای استفاده از برق فقط از سال 2030 عقب نشینی کرد.
source