Wp Header Logo 1207.png

مجموعه ادوبی با ساخت نرم‌افزارهای متنوع و گسترده نیاز کاربران خلاق در حوزه تکنولوژی را برطرف کرده است. این مجموعه برنامه‌های متعددی ساخته است که بسیاری از طراحان گرافیک، ویرایشگران تصاویر و ویدیو، نویسندگان، ناشران، عکاسان و حتی افرادی با کاربری روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما بهترین برنامه‌های ادوبی کدام هستند؟ در ادامه قصد داریم تا تعدادی از بهترین برنامه‌های ادوبی را با هم مرور کرده و در خصوص کاربرد و ویژگی‌های هر کدام نکاتی را بیان کنیم.

۱- برنامه فتوشاپ (Photoshop)

از برنامه فتوشاپ می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و قدرتمندترین برنامه‌های ویرایش تصویر یاد کرد. بسیاری از طراحان و عکاسان با استفاده از این برنامه، کار با تصاویر را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند. وجود طیف گسترده‌ای از ابزارهای پیشرفته برای ویرایش تصویر در این برنامه، باعث شده تا هر فردی که با فتوشاپ آشنا باشد، بتواند از آن به راحتی استفاده کند. همین موارد سبب شده تا از فتوشاپ به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های ادوبی برای مک نام ببریم.

از مهم‌ترین قابلیت‌های فتوشاپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

●          ویرایش تصاویر: اصلاح رنگ، کنتراست، روشنایی، حذف نویز و بسیاری موارد دیگر

●          طراحی گرافیک: ایجاد گرافیک‌های برداری، طراحی لوگو و ساخت آیکون

●          اصلاح عکس: اصلاح ایرادات عکس، حذف اشیا و موارد ناخواسته و تغییر پس‌زمینه

 دانلود آخرین نسخه برنامه فتوشاپ برای مک

 

۲- نرم‌افزار افترافکت (After Effects)

افتر افکت (After Effects) یکی دیگر از بهترین برنامه‌های ادوبی است که می‌توان آن را با استفاده از خدمات سیب اپ به راحتی روی مک‌ نصب کرد. از این برنامه قدرتمند می‌توان برای ایجاد جلوه‌های ویژه بصری، ساخت انیمیشن، ترکیب ویدیوهای گوناگون به منظور ساخت ویدیو و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد. بد نیست بدانید که افتر افکت یکی از پرکاربردترین برنامه‌های ادوبی است که از آن به صورتی گسترده در سینما، تلویزیون، تبلیغات و تولید محتوا استفاده می‌شود. موارد زیر از مهم‌ترین قابلیت‌هایی هستند که در افتر افکت به آن‌ها دسترسی خواهید داشت:

●          ایجاد جلوه‌های ویژه: ایجاد جلوه‌های بصری جذاب و پیچیده مانند انفجار، ایجاد دود و آتش

●          ترکیب ویدیوها: ترکیب چندین کلیپ ویدیویی، اضافه کردن صدا و موسیقی، ایجاد ترنزیشن‌های جذاب

●          تثبیت ویدیو: تثبیت تصاویر لرزان در ویدیوها

●          ایجاد ماسک: امکان ایجاد ماسک‌های جذاب برای جدا کردن اجسام و اشخاص از تصویر پس‌زمینه

 دانلود آخرین نسخه برنامه افترافکت برای مک

 

 

۳- نرم‌افزار پریمیر (Premiere)

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های ادوبی برای ویرایش ویدیوها، پریمیر نام دارد. بسیاری از ویرایشگران ویدیوها، یوتیوبرها و سازندگان محتوا از این برنامه برای ساخت ویدیوهای خود استفاده می‌کنند. استفاده از پریمیر اندکی سخت بوده و نیاز به آموزش و تمرین دارد. اما پس از کسب مهارت لازم می‌توان از این برنامه به خوبی برای ساخت ویدیوهایی جذاب استفاده کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های پریمیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

●          ویرایش ویدیوها: بریدن، چسباندن، تنظیم سرعت، تغییر اندازه و انجام ویرایش‌های اساسی روی ویدیوها

●          ترکیب ویدیوها: ترکیب چندین کلیپ ویدیویی، افزودن صدا و موسیقی و ایجاد ترنزیشن‌های جذاب

●          اصلاح رنگ و نور: تنظیم رنگ، کنتراست، روشنایی و بسیاری تنظیمات تصویری دیگر

●          افزودن افکت‌ها: امکان استفاده از طیف گسترده‌ای از افکت‌های بصری آماده و همچنین وجود قابلیت ساخت افکت‌های سفارشی

●          ساخت عنوان: ایجاد عنوان‌های متحرک و گرافیکی

 

۴- برنامه ایلاستریتور (Illustrator)

گرافیست‌ها با توجه به نیاز و اهداف خود از برنامه‌های متفاوت استفاده می‌کنند. یکی دیگر از برنامه‌های قدرتمند و محبوب میان طراحان، ایلاستریتور نام دارد. از این برنامه بیشتر به منظور ساخت تصاویر حرفه‌ای مانند لوگوها، پوسترها، آیکون‌ها و موارد مشابه استفاده می‌شود. به دلیل استفاده از شیوه گرافیک برداری، تصاویر ساخته‌شده با ایلاستریتور را می‌توان در هر اندازه‌ای بدون افت کیفیت استفاده کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های ایلاستریتور که یکی از بهترین برنامه‌های ادوبی است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

●          طراحی برداری: امکان ایجاد اشکال هندسی، لوگوها، آیکون‌ها، نمودارها و بسیاری موارد برداری دیگر

●          تایپوگرافی: امکان طراحی انواع فونت و ساخت تایپوگرافی‌های سفارشی

●          ایجاد طرح‌های پیچیده: امکان ترکیب اشکال متفاوت هندسی به منظور ساخت طرح‌های پیچیده و جذاب

●          چاپ ساده: امکان آماده ساختن فایل‌ها برای چاپ در اندازه‌های متفاوت روی متریال‌های متنوع بدون افت کیفیت

●          طراحی برای وب‌: امکان طراحی عناصر گرافیکی برای استفاده در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها

 

۵- برنامه لایتروم (Lightroom)

در میان نرم افزارهای ویرایش تصاویر، برنامه لایت روم میان عکاسان محبوبیت بسیار بالایی دارد. آن‌ها می‌توانند از این برنامه به منظور ویرایش تصاویر با سرعت بالاتری استفاده کنند. همچنین امکان سازمان‌دهی عکس‌ها با استفاده از این اپلیکیشن با سادگی بیشتری انجام خواهد شد. استفاده از این برنامه به دلیل وجود ویژگی‌هایی مانند پریست (Preset) که امکان کار با قالب‌های آماده را فراهم می‌کند، حتی برای کاربران آماتور نیز جذاب و ساده است. برخی از مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های برنامه Lightroom عبارتند از:

●          ویرایش غیر مخرب: وجود قابلیت ویرایش تصاویر روی نسخه‌ای مجزا از فایل اصلی به منظور آسیب نرسیدن به فایل اصلی

●          مدیریت عکس‌ها: وجود قابلیت سازماندهی تصاویر به منظور جست‌وجوی ساده‌تر و مرتب‌سازی آن‌ها

●          ابزارهای قدرتمند: وجود ابزارهای قدرتمند برای تنظیم رنگ، کنتراست، نور، وایت بالانس و بسیاری موارد دیگر

●          ایجاد پیش‌نمایش: امکان مشاهده پیش‌نمایش از عکس‌های ویرایش‌شده

●          خروجی‌های با کیفیت در فرمت‌های متنوع: امکان خروجی گرفتن از عکس‌ها در فرمت‌های متفاوت با کیفیت بسیار بالا

 

۶- برنامه آکروبات (Acrobat)

یکی از بهترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای جهان در خصوص ساخت، ویرایش، مشاهده و مدیریت فایل‌های PDF، ادوبی آکروبات نام دارد. در حقیقت بسیاری از متخصصان از این برنامه به عنوان بهترین برنامه برای کار با فایل‌های پی‌دی‌اف یاد می‌کنند. سازگاری فایل‌های ساخته شده با آکروبات با بسیاری از نرم‌افزارهای دیگر مانند برنامه‌های گرافیکی، یکی از ویژگی‌هایی است که باعث افزایش محبوبیت این برنامه شده است.

بسیاری از کاربرانی از جمله دانشجویان، دانش‌آموزان، کارمندان، طراحان، گرافیست‌ها، نویسندگان و حتی ناشران از برنامه آکروبات به منظور ایجاد و ویرایش فایل‌های PDF استفاده می‌کنند. در ادامه برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های آکروبات را با هم بررسی خواهیم کرد:

●          ایجاد فایل‌های PDF امکان تبدیل اسناد به فایل PDF با حفظ قالب و ساختار اصلی

●          ویرایش متن و تصویر: امکان ویرایش متن و تصویر فایل‌های PDF در کنار وجود ویژگی‌هایی مانند اضافه کردن یادداشت و برجسته‌سازی بخش‌های مهم متن

●          ترکیب و تقسیم فایل‌های PDF: امکان ترکیب چندین فایل پی‌دی‌اف با یکدیگر و ساخت یک فایل جدید یا تقسیم یک فایل پی‌دی‌اف به چندین فایل متفاوت

●          تبدیل PDF به فرمت‌های دیگر: امکان تبدیل فایل‌های PDF به فرمت‌های دیگری مانند ورد، اکسل و تصویر

●          تشخیص متن از تصویر: امکان استخراج متن از تصاویر اسکن شده

 

دانلود برنامه‌های ادوبی از سیب اپ

برای استفاده از بهترین برنامه‌های ادوبی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، نیاز به خرید لایسنس برنامه مدنظر وجود دارد. با توجه به عدم دسترسی ایرانیان به روش‌های پرداخت بین‌المللی و همچنین هزینه بالای این برنامه‌ها، کاربران با مشکلات بسیاری در این زمینه مواجه هستند. این کاربران با استفاده از سیب اپ مک می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به هزینه‌ای برای خرید این برنامه‌ها، آن‌ها را دانلود و روی دستگاه مک‌بوک خود نصب کنند. برای این کار تنها باید حساب کاربری فعال در سیب اپ داشته باشید. پس از آن می‌توانید از قسمت جست‌وجوی این استور، برنامه‌های ادوبی مدنظر خود را پیدا و آن‌ها را به سادگی روی مک‌بوک خود نصب کنید.

 دسترسی و دانلود تمام برنامه‌های ادوبی برای مک 

 

برترین برنامه‌های ادوبی برای مک

 

 

source

khazarnameh.ir

توسط khazarnameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *