Wp Header Logo 991.png

مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با همکاری انجمن حمایت از حقوق کودکان و فرهنگسرای خانواده، راویان صلح کودکان شدند.

بیست‌وپنجمین نمایشگاه نقاشی صلح جهانی شایسته همه کودکان با محوریت امنیت و خانواده، آزادی و خانواده و حق ابراز عقیده روز پنجشنبه  ۲۹ شهریور با استقبال بازدیدکنندگان روبه‌رو شد. در این نمایشگاه ۴۵ اثر از ۴۵ کودک و نوجوان کارگاه آموزش نقاشی بر مبنای اصول و مفاهیم پیمان‌نامه حقوق کودک به نمایش عموم گذاشته شد. تکنیک این آثار، گواش بر روی بوم است. سه گروه سنی ۵ تا ۷ سال، ۸ تا ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال آثار خود را در این نمایشگاه ارائه دادند. این آثار انتزاعی از هنرآموزان خانه‌های کودک ناصرخسرو، شوش و فرهنگسرای خانواده بود.

به گفته «لیلا کعبی» که نقاشی را بر مبنای اصول و مفاهیم پیمان‌نامه حقوق کودک آموزش می‌دهد، روش اصلی این آموزش طی ۲۵ سال در انجمن حمایت از حقوق کودکان پایه‌ریزی شده است. او می‌گوید: «هر سال به مفاهیم متفاوتی از واژه صلح از نگاه کودکان پرداخته می‌شود. انجمن حمایت از حقوق کودکان بنا بر مناسبت‌های مختلف کودکان، این روش آموزش کودکان را به نمایش عموم با هدف آشنایی با مفاد پیمان‌نامه حقوق کودک می‌گذارد. در یک فعالیت پژوهشی امسال در انجمن حمایت از حقوق کودکان تصمیم گرفتیم آثار کودکان را به شکل تور هنری به دو بخش تقسیم کنیم».

مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان میزبان نمایش آثار کودکان ایران و افغانستان به مدت سه روز ۲۹، ۳۰ و ۳۱ شهریور بود و قرار است در باغ‌موزه هنر ایرانی تا سوم مهر برپا شود.

 

source

khazarnameh.ir

توسط khazarnameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *