گروه بین الملل: خودروساز دیترویت طراحی یک واحد محرکه جدید دارد که یکی از مفاهیم کلیدی مکانیکی لوسید را در خود جای داده است.
گروه بین الملل: خودروساز دیترویت طراحی یک واحد محرکه جدید دارد که یکی از مفاهیم کلیدی مکانیکی لوسید را در خود جای داده است.
به گزارش خبرخودرو، لوسید موتورز کارآمدترین خودروهای الکتریکی را در جهان میسازد و بقیه صنعت خودرو بخشی از این کارایی را میخواهد. برخی، مانند استون مارتین، خرید فناوری این خودروساز را مناسب می دانند. دیگران می خواهند آن را برای خود توسعه دهند. به نظر میرسد یکی از این شرکتها جنرال موتورز باشد که اخیراً برای ثبت اختراع یک واحد محرک الکتریکی فشرده که از یکی از ویژگیهای معماری کلیدی لوسید استفاده میکند: طراحی دیفرانسیل در روتور درخواست داده است.
برای کسانی که آشنا نیستند، لوسید پیشگام یک رویکرد ساختاری منحصر به فرد برای ساخت واحدهای محرک الکتریکی فشرده و کارآمد است. در بیشتر موارد، یک موتور الکتریکی از یک استاتور بیرونی و یک روتور داخلی تشکیل شده است که دومی می چرخد. بسیاری از خودروهای الکتریکی دارای روتورهای جامد هستند، اما داخل این ساختار در واقع گشتاور زیادی تولید نمی کند. لوسید واحد محرک خود را با ساختن روتور به شکل دونات و قرار دادن دیفرانسیل داخل آن کوچک کرد. از آنجایی که مستقیماً گشتاور چرخ را تجربه نمی کند، این تفاوت می تواند بسیار کوچکتر، سبک تر و کارآمدتر باشد. این دیفرانسیل کوچک دو چرخ دنده سیاره ای کواکسیال را به حرکت در می آورد که چرخ ها را به حرکت در می آورد.
source