Wp Header Logo 797.png

به گزارش بازار، غلامرضا رسول‌زاده روز یکشنبه، با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه تبریز – زنجان، اظهار کرد: آسفالت این آزادراه به طول ۲۰۰ کیلومتر در برخی نقاط مشکل دارد و حتی در برخی نقاط دیگر زیرسازی مناسب ندارد که ضمن آسیب به خودرو می تواند عامل تصادفات باشد.

وی افزود: این آزادراه همچنین نیازمند ایمن سازی، خط کشی و تعمیر گاردریل‌ها است.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت این آزادراه، درخواست تخصیص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی داده ایم و در این راستا کل آزادراه را به چهار قسمت(هر قسمت به طور ۵۰ کیلومتر) تقسیم کرده و قراردادهای مربوطه را با پیمانکارها بسته ایم که در صورت تخصیص اعتبار، امیدواریم بتوانیم مرمت روکش آسفالت، بهسازی و ایمن سازی این مسیر ترددی مهم شمالغرب کشور را انجام دهیم.

رسول زاده گفت: اگر این اعتبار تخصیص یابد می توانیم تا پایان سال، مشکلات این آزادراه را به طور کامل رفع کنیم و تنها مشکل ما فقط تخصیص اعتبار است و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به نمایندگی بانک ملی باید اعتبار نگهداری را تامین کند تا راهداری اقدام به بهسازی مسیر کند.

وی افزود: در طول سال های گذشته عدم اختصاص اعتباری برای نگهداری این آزادراه باعث شده تا امروز شاهد وضعیت بسیار نامناسب این مسیر باشیم ولی رایزنی های مربوطه انجام و قول هایی داده شده تا اعتبار تخصیص یابد.

وی اعلام کرد: روزانه بالای ۶۰ هزار تردد در مسیر رفت و برگشت این آزادراه ثبت می شود که یکی از مسیرهای پرتردد و مهم استان است و تصادفات مختلفی نیز در این مسیر اتفاق می افتد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: تنها درخواست ما برای رفع دغدغه چند ساله مردم استان، تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتباری است و اگر انجام نگیرد به طور قطع رفته رفته وضعیت این مسیر و تصادفات که تا امروز موجب شرمندگی ما از مردم شده است، بدتر خواهد شد.

source

khazarnameh.ir

توسط khazarnameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *