همشهری آنلاین: رضا محمدنژاد بیدخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اظهار کرد: خط یک مترو بیش از دو دهه است که ساخته شده و معمولا محدوده داخل تونلی یا اسلپ های تونلی کمتر دچار آسیب می شود اما محدوده بیرونی که به صورت بالاست طراحی می شود هر چند سال یکبار نیاز به بهسازی و بعد از چند مرتبه بهسازی نیاز به نوسازی دارد.
وی با بیان این که در بیش از ۲۰ سال گذشته بهسازی و نوسازی بالاست در خط یک انجام نگرفته بود، افزود: نهایتا سال گذشته اقدام به طراحی و اجرای این کار کردیم و با مساعدت های شورای تامین استان و شهرداری کار را استارت زدیم. با توجه به اینکه مترو امکان قطع فعالیت را در بیشتر زمان ها ندارد در تعطیلات نوروز فرصت پیدا کردیم که این بهسازی را انجام دهیم. به این منظور با اخذ مجوزهای مربوطه با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی بهسازی حد فاصل ۴ کیلومتری علی آباد تا شهرری را شروع کردیم و حمل ونقل مسافران بین این ایستگاه ها نیز در این مدت با اتوبوس به صورت رایگان انجام می شود.
محمدنژاد ادامه داد: تا ۱۵ فروردین بهسازی و نوسازی بالاست انجام و تکمیل می شود و از ۱۶ فروردین خدمات رسانی به حالت عادی بر می گردد. همکاران ما در این پروژه بهسازی و نوسازی در ۲۰ جبهه کاری مختلف فعال هستند و کار به صورت شبانه روزی در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران اضافه کرد: اعتبار کل و هزینه اولیه پروژه حدود ۱۹۰ میلیارد تومان است ولی فاز اول در ۴ کیلومتر اشاره شده، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است.
وی در پایان بیان کرد: برای فاز دوم در تلاشیم مجوزهای روز جمعه یا ساعات خاص در طول هفته از ساعت (۲۳:۳۰ تا ۳:۳۰) را بگیریم و از این فرصت های کوتاه استفاده کنیم تا در فاز دوم مسیر از علی آباد تا شوش را بهسازی کنیم.
source