گروه بین الملل: پورشه در سال ۲۰۲۴ شاهد کاهش چشمگیر ۲۹ درصدی فروش در چین بود که باعث شد نزدیک به ۳۰ درصد از نمایندگیهای خود تعطیل شوند.

گروه بین الملل: پورشه در سال ۲۰۲۴ شاهد کاهش چشمگیر ۲۹ درصدی فروش در چین بود که باعث شد نزدیک به ۳۰ درصد از نمایندگیهای خود تعطیل شوند.
به گزارش خبرخودرو، تسلط پورشه در بازار خودروهای لوکس چین در حال کاهش است. چین که زمانی بزرگترین بازار این خودروساز برای هشت سال متوالی بود، شاهد کاهش چشمگیر فروش پورشه بوده است که در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۴ کاهش ۲۹ درصدی داشته است.
پورشه که در حال حاضر ۱۳۸ نمایندگی دارد، این تعداد را تا پایان سال ۲۰۲۶ به ۱۰۰ نمایندگی کاهش میدهد، زیرا به دنبال تجمیع فعالیتها و تمرکز بر سودآوری است. این شرکت در تماسی با سرمایه گذاران گفت، بازارهای کلیدی مانند پکن و شانگهای شاهد سرمایه گذاری مجدد خواهند بود، در حالی که مناطقی که عملکرد ضعیفی دارند به تدریج حذف خواهند شد.
چالشهایی که پورشه با آن مواجه است، نمادی از تغییر گستردهتر در ترجیحات مصرف کنندگان چینی است. خودروهای برقی تولید محلی و برندهای داخلی در حال افزایش هستند و خودروسازان لوکس اروپایی هم از نظر قیمت و هم از نظر فناوری پایینتر هستند. با وجود کاهش فروش، پورشه همچنان به پتانسیل بلندمدت خود در چین خوشبین است.
الکساندر پولیچ، رئیس پورشه چین، بر اهمیت سودآوری و تجربه مشتری ممتاز تاکید کرد. پولیچ گفت: “هدف کلیدی ما از بهینه سازی، بهبود سودآوری کلی شبکه است که منجر به یک موقعیت چند برد میشود. “
source