به گزارش خبرخودرو ، فورد تنها ۳.۳ درصد از بازار را به خود اختصاص داده بود که بسیار کمتر از هیوندای و کیا بود.
به گزارش خبرخودرو ، فورد تنها ۳.۳ درصد از بازار را به خود اختصاص داده بود که بسیار کمتر از هیوندای و کیا بود.
دورانی که فورد در اروپا نیرویی قابل حساب بود گذشته است. نتایج فروش برای سال ۲۰۲۴ نشان میدهد که چگونه تصمیمات شدید برای کاهش مدلها به طور جدی بر تقاضا تأثیر گذاشته است. انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) اطلاعات فروش ۱۲ ماه گذشته را منتشر کرده است و اعداد برای بیضی آبی وحشتناک است. تقاضا نسبت به سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافته است.
ACEA فورد را با ۴۲۶۳۰۷ فروش در اتحادیه اروپا، EFTA و بریتانیا فهرست کرده است. اتحادیه اروپا از ۲۷ کشور تشکیل شده است، در حالی که EFTA شامل ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس است. بریتانیا از پنج سال پیش که اتحادیه اروپا را ترک کرد، به طور جداگانه در فهرست قرار گرفته است. فورد در سال ۲۰۲۴، ۸۷۱۷۴ خودرو کمتر از سال ۲۰۲۳ فروخت. چه اتفاقی افتاد؟ خوب، سال ۲۰۲۴ اولین سال بدون فیستا در خط تولید این شرکت بود.
در مواجهه با یک واقعیت سخت، سهم بازار فورد در منطقه اتحادیه اروپا + EFTA + انگلستان از چهار درصد در سال ۲۰۲۳ به تنها ۳.۳ درصد در سال گذشته کاهش یافت. برندهای کرهای بسیار جلوتر هستند و هیوندای و کیا هر کدام ۴.۱ درصد از کیک خودروی اروپا را در سال ۲۰۲۴ به خود اختصاص دادند. برند ارزان قیمت داچیا رنو نیز با سهم ۴.۵ درصدی بسیار محبوبتر است. شرکت مادر مارک رومانیایی ۵.۴ درصد سهم را به دست آورد، در حالی که Skoda متعلق به گروه VW سال را با ۵.۹ درصد به پایان رساند. تویوتا ۷.۲ درصد سهم را به دست آورد، در حالی که برند اصلی فولکس واگن با ۱۰.۶ درصد پیشتاز بلامنازع بود.
source