گروه بین الملل: یازده ایالت دیگر از قوانین انتشار گازهای گلخانه ای کالیفرنیا پیروی می کنند، به این معنی که بخش بزرگی از ایالات متحده تنها در دهه آینده می تواند برقی یا هیبریدی پلاگین باشد.

گروه بین الملل: یازده ایالت دیگر از قوانین انتشار گازهای گلخانه ای کالیفرنیا پیروی می کنند، به این معنی که بخش بزرگی از ایالات متحده تنها در دهه آینده می تواند برقی یا هیبریدی پلاگین باشد.
به گزارش خبرخودرو، دیگر خبری از سوخت فسیلی نیست. کالیفرنیا می خواهد تا سال 2035 تمام خودروها را ملزم کند که خودروهای برقی، هیدروژنی یا پلاگین هیبریدی باشند.
آژانس حفاظت از محیط زیست به تازگی این مقررات را تصویب کرده و به کالیفرنیا چراغ سبز نشان می دهد تا شروع به افزایش سهمیه خودروهای برقی کند.
اما ترامپ قول داده است که به “حکمیت خودروهای برقی” پایان دهد و بعید است که معافیت EPA در دوره بعدی او به عنوان رئیس جمهور باقی بماند.
آژانس حفاظت از محیط زیست دولت بایدن (EPA) کالیفرنیا را چراغ سبز نشان داده است و عملاً پیشنهادهای ایالتی را برای ممنوعیت خودروهای گازسوز تأیید می کند. با وجود 11 ایالت دیگر که قبلاً متعهد به تصویب این مقررات هستند و اولین مجموعه الزاماتی که در سال 2026 اجرایی می شود، تأثیر لرزه ای بر بازار خودروی ایالات متحده خواهد داشت.
به کالیفرنیا مدت هاست که این اختیار داده شده است که استانداردهای متفاوت و سختگیرانه تری برای انتشار گازهای گلخانه ای در کنار مقررات فدرال اعمال کند. مناطق ساحلی کم ارتفاع که توسط کوه ها حصار شده اند می توانند باعث رسوب آلاینده های سنگین شوند که بیشتر لس آنجلس را با مه غلیظ پوشانده است که تنفس مداوم آن خطرناک است. اما EPA باید بسیاری از مقررات زیست محیطی خود را تأیید کند و رئیس جمهور آینده ترامپ احتمالاً حمایت فدرال از این ابتکار را لغو خواهد کرد.
source