حتی اگر اطلاعی دربارۀ تولید محتوا ندارید و نمیدانید که کانتنت چیست، این مطلب کمک زیادی به شما خواهد کرد. آخرین و احتمالاً مهمترین مرحله در آموزش تولید محتوا، آنالیز و تحلیل محتوا است. تولید محتوا، فرآیند تولید ایدههای موضوعی محسوب میشود که برای خریداران شما جذاب است. آموزش تولید محتوا برای کسب درآمد، موجب تولید محتوای با کیفیت و جذاب میشود و در نهایت ترافیک و بازدید وبسایت شما را افزایش میدهد. بیایید قدم به قدم به نحوه ایجاد برنامه محتوا خود بپردازیم. برای این امر راههای بسیاری وجود دارد؛ اما یکی از اصلیترین یا نه بهتر است بگوییم اصلیترین راه موفقیت، توجه به نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان است. همیشه به یاد داشته باشید که شما در حال بازاریابی با انسانهایی هستید که میخواهند احساس ارتباط داشته باشند. آیا تا به حال فکر کردی که چرا واقعا تولید محتوا می کنی یا مقاله می نویسی؟ نکته کلیدی در ابتدا یک تولید محتوا موفقیت آمیز، این است که هر خوانندهای احساس کند که به طور مستقیم و شخصی با آنها صحبت میکنید. به دنبال آموزش تولید محتوا هستید؟ راستش را بخواهید خود من هم در جایگاه نویسنده این متن، مستاصل ماندهام که چطور از اهمیت و موقعیت تولید محتوا باکیفیت بگویم.
تکیه بر دانش، اهمیت به کشف اطلاعات، بهرهگیری از آن به صورت به روز و همچنین در اختیار داشتن دنیای ارتباطات و ویژگیهای بیپایان اینترنت، این امکان را به ما داده است تا رشد کنیم و کسب و کارمان را توسعه دهیم. تولید محتوای با کیفیت و با ارزش برای شرکتها و برندها اهمیت بسیاری دارد. اما تشخیص اینکه از کدام انواع روش های تولید محتوا استفاده کنند یک کار تخصصی است و نیاز به مشاوره دارد. بازاریابی محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به وضوح تعریف و شناخته شده هستند. هنگام تولید محتوا، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار میدهید، میتوانید مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب کرده و مشتریان موجود را از طریق تعامل با کیفیت، حفظ کنید. منظور من این است که یک سری پادکستها میتوانند یک تاکتیک عالی در بازاریابی باشند اما اگر منابع خود را حفظ کنید (صبر کنید) و به آن بچسبید، ممکن است برای وبلاگتان مسیر بهتری باشد.
همچنین لازم نیست برای هر قطعه از محتوایی که تولید میکنید، به یک قالب بچسبید؛ اما باید بتوانید محتوا – به هر شکلی که باشد – را بر روی یک کادر ثابت تولید کنید. بنابراین بیایید با استراتژی محتوا شروع کنید. شما شروع به ساختن خانه بدون طرح، مجسمهای بدون طرح یا شرکتی بدون بیانیه مأموریت، نمیکنید. بنابر اعلامیه سازمان یونسکو، روزنامهنگاران باید کوشش کنند اخباری که در اختیار عموم میگذارند، درست، دقیق و معتبر باشد و در درستی اخباری که به دست میآورند، پژوهش و اندیشه کنند. اما قبل از هر چیزی به این سوال باید پاسخ دهیم: تولید محتوا چیست؟ ارتقاء محتوا به میزان متوسط متفاوت است و برای هر کدام قوانین خاصی وجود دارد. با تولید محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار، شما مطمئن میشوید که هیچ بازدید کنندهای شکافها را نمیبیند؛ و هر شخصی که به وبسایتتان میآید، این احساس را دارد که اطلاعات مرتبط و مفیدی را دریافت میکند.
یک واحد ثبت جزئی از محتوا است که توسط کدگذاری شناسایی، ارزشیابی و در طبقه مورد نظر قرار داده میشود. اما هر یک از چشم اندازهایتان در بخشهای مجزا از این سفر قرار میگیرد. هر یک از چشم اندازهای شما، مسیری را برای رسیدن به راه حل دنبال میکند، آن مسیر شامل مراحل آگاهی، توجه و تصمیم گیری است. به نظرتان راه حل چیست؟ بعد از تشخیص مشکل، به سمت راه حلها حرکت خواهید کرد، مثلاً مقداری آب بنوشید، یک اسپرسو بگیرید یا یک دارو مصرف کنید. بهعنوان مثال، بهصورت متن باشند، در ظرف تصویر و ویدیو بنشینند یا از طریق صدا مفهومی را به مخاطب منتقل کنند. این را میتوان از طریق پستهای وبلاگ، ویدئوها یا تبلیغات رسانههای اجتماعی انجام داد. همچنین از آن اطلاعات، محتواهایی به صورت وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک یا سایر قالبها، تولید کنید. بازاریابی محتوایی یک فرایند چهار مرحلهای (تنظیم استراتژی، تولید محتوا، ترویج یا بازاریابی برای محتوا و آنالیز محتوا) است که بازاریابی محتوا جزئی از آن است و به راهکارهایی که جهت بازاریابی یک محتوا صورت میگیرد گفته میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این بخش از آموزش تولید محتوا، به لینک زیر مراجعه کنید. سعی کنید از طریق محتوا، مخاطب را به انجام اقدام خاصی ترغیب کنید.