Wp Header Logo 1227.png

به گزارش راهبرد معاصر، در شرایطی که ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای انجام عملیات نظامی گسترده علیه حزب‌الله در لبنان آماده می‌کند، واشنگتن نیرو‌های نظامی بیشتری را به خاورمیانه اعزام می‌کند.

 

به گزارش راشاتودی، پس از آغاز عملیات نظامی گسترده رژیم صهیوینستی علیه حزب الله لبنان که به عنوان مرگبارترین عملیات نظامی از زمان جنگ رژیم اسرائیل و حزب الله در سال‌های ۲۰۰۶ عنوان شده است، آمریکا شماری از نیرو‌های نظامی‌اش را به خاورمیانه اعزام کرد. 

 

ژنرال پت رایدر، سخنگوی پنتاگون این اقدام را تایید کرد، اما از ارائه جزئیات بیشتر در مورد تعداد نیرو‌های نظامی و ماموریت این نیرو‌ها خودداری کرد.

 

رایدر در توضیح اقدام آمریکا برای ارسال نیرو‌های نظامی آمریکایی به منطقه عنوان کرد: با توجه به افزایش تنش در خاورمیانه و برای احتیاط بیشتر، ما شمار اندکی از پرسنل نظامی آمریکا را برای تقویت نیرو‌های فعلی خود در خاورمیانه به منطقه می‌فرستیم. 

 

وی همچنین عنوان کرد: به دلایل امنیتی قصد آن را ندارم که جزئیات بیشتری در مورد این ماجرا ارائه دهم و در مورد این موضوع صحبت کنم. 

 

آمریکا در حال حاضر حدود ۴۰ هزار سرباز به همراه چندین کشتی جنگی و ناو هواپیمابر نیروی دریایی در خاورمیانه دارد. این تجیهزات برای پاسخ به حملات احتمالی از سوی کشور‌های دیگر علیه رژیم اسرائیل و یا منافع آمریکا در مکان‌های مختلفی مستقر شده‌اند.

 

این اقدام در حالی انجام می‌گیرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز به تازگی چندین تماس تلفنی با یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی برقرار کرده و سفارت آمریکا در لبنان نیز از شهروندانش خواسته است تا هر چه سریع‌تر این کشور را ترک نمایند. 

 

ارسال نیرو‌های نظامی آمریکایی به منطقه در حالی انجام می‌گیرد که آمریکا ادعا کرده است که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به کار گرفته است. 

 

وزارت بهداشت لبنان بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که در حملات ۲۴ ساعت اخیر اسرائیل به جنوب و شرق این کشور، ۴۹۲ نفر به شهادت رسیده و ۱۶۴۵ تن نیز مجروح شدند./ باشگاه خبرنگاران

source

khazarnameh.ir

توسط khazarnameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *