Wp Header Logo 1100.png

خبرگزاری رسمی عراق: 

السودانی در سازمان ملل: عراق به اصل عدم استفاده از اراضی خود برای حمله به کشورهای دیگر پایبند است

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در اجلاس آینده در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور یافت.

السودانی بر لزوم اعطای اولویت به عراق در تامین مالی در حوزه آب و هوا به عنوان یکی از کشورهای دارای بیشترین آسیب تاکید کرد.

وی تاکید کرد که روابط بین‌المللی خود را براساس احترام متقابل و منافع مشترک تقویت می‌کنیم و به اصل عدم اجازه برای استفاده از اراضی عراق برای حمله به کشورهای دیگر پایبندیم.

نخست وزیر عراق بر لزوم پایان حملات پی در پی به غزه و لبنان و تلاش برای تثبیت امنیت و ثبات در منطقه و جهان تاکید کرد.

 

روسیا الیوم: 

نبیه بری: در دام اسراییل نمی‌افتیم

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان گفت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشاندن حزب الله به گسترش جنگ تکیه می‌کند اما متوجه خواهد شد که به این هدف نخواهد رسید.

بری افزود نتانیاهو با از بین بردن و تخریب زمین‌های مناسب کشاورزی با بمب‌های فسفر آتش زا، ویران کردن خانه‌ها و تبدیل آن به خاک، کشتار شهروندان از جمله زنان، کودکان، سالمندان، پرستاران و کارمندان بخش بهداشتی، به تبدیل شهرک‌های جنوبی به زمین سوخته و خالی از سکنه ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد ما به نوبه خود به دنبال جنگ نیستیم و به آن کشیده نمی‌شویم ولی حق داریم با تمام توان و توانمندی هایمان از خود دفاع کنیم و از هیچ کوششی برای تامین پایداری مردم خود در جنوب کشور دریغ نخواهیم کرد .

 

الشرق الاوسط: 

عربستان پیشتاز کشورهای گروه بیست در جذب گردشگر

بر اساس آخرین داده‌های هفت ماهه نخست سال جاری 2024، عربستان همچنان در شاخص های نرخ رشد تعداد گردشگر و رشد درآمدهای گردشگری بین المللی در صدر فهرست کشورهای گروه 20 قرار دارد.

طبق آخرین داده‌های هفت ماهه اول سال 2024، در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 2019، تعداد گردشگران بین المللی این کشور 73 درصد و درآمدهای گردشگری آن 207 درصد افزایش داشته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، مقصدهای مختلف گردشگری در این کشور شاهد افزایش قابل توجه تعداد گردشگران بین‌المللی در سال جاری بوده است به طوریکه شمار گردشگران خارجی که در 7 ماهه نخست سال 2024 به عربستان سفر کرده‌اند، به 17.5 میلیون گردشگر رسیده است.

 

الصباح: 

بزرگترین بلوار در بغداد احداث می‌شود

سازمان گردشگری وزارت فرهنگ عراق از پروژه جدیدی برای احداث بزرگترین بلوار در جزیره گردشگری بغداد خبر داد.

ناصر غانم، رئیس سازمان گردشگری عراق توضیح داد که این پروژه از سوی یک شرکت سرمایه گذاری اجرایی می‌شود و شامل شهرک آبی و تفریحی بزرگ و رستوران و خدمات متعدد دیگر است.

وی گفت که گردشگری از جمله گردشگری دینی با توجه به وجود مراقد مقدس ادیان و طوایف مختل، یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی است که کشور از آن بهره‌مند است.

غانم اشاره کرد که 70 درصد از ساخت بزرگترین هتل و مجتمع گردشگری 5 ستاره در شهر کربلا تکمیل شده است.

 

البیان: 

بازی های برفی در دبی سالانه نیم میلیون گردشگر را جذب می کند

دبی به دلیل تنوع فعالیت‌ها و گزینه‌های تفریحی که این امارت در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد و جاذبه‌هایی که دارد و آن را از سایر شهرهای جهان متمایز می‌کند، خود را به عنوان یک مقصد گردشگری ترجیحی در طول سال برای بخش‌های مختلف گردشگران تثبیت کرده است. بازی های برفی یا آنچه به عنوان ورزش های زمستانی شناخته می شود، یکی از برجسته ترین عوامل جذب گردشگران از سراسر جهان است، زیرا اسکی دبی، بهترین پیست اسکی سرپوشیده جهان، یک میلیون نفر را به خود جذب می کند. بازدیدکنندگان سالانه، از جمله بیش از نیم میلیون گردشگر از خارج از کشور که عاشق این نوع ورزش هستند،به این امارات می‌آیند.

 

source

khazarnameh.ir

توسط khazarnameh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *